Tuesday, 7 August 2012

::: LAILATUL QADAR :::

MAKSUD SURAH AL-QADAR
Firman Allah dalam surah al-Qadar 1-5 yang bermaksud : Sesungguhnya Kami telah menurunkan ( al-Quran ) pada malam al-Qadar (kemuliaan). Dan tahukah kamu apakah itu malam Lailatul qadar?. Malam al-Qadar itu lebih baik daripada seribu bulan. Di malam itu turun para malaikat dan Jibril dengan Izin Tuhan mereka untuk mengatur segala urusan. Pada malam itu (penuh ucapan) kesejahteraan sehingga terbit fajar.
SEBAB PENURUNAN SURAH AL-QADAR
Di sini ada beberapa riwayat yang menceritakan mengenai sebab diturun dan diberi kelebihan malam al-Qadar yang dianugerahkan kepada umat nabi Muhammad s.a.w dan tidak diberi kepada umat sebelumnya.
1. Ibu Jarir mengeluarkan daripada Mujahid dengan katanya : Adalah pada umat bani Israel ada seorang pemuda mendirikan malam sehingga Subuh. Kemudian dia berjihad melawan musuh pada siang hari sehingga petang. Dia melakukan amalan ini selama seribu tahun lalu Allah menurunkan ayat ini yang memberi galakan dan kelebihan kepada umat nabi Muhammad s.a.w yang mendirikan malam al-Qadar di mana mereka akan memperolehi ganjaran yang lebih baik daripada pemuda bani Israel tadi.
2. Ibnu Munzir, Ibnu Abi Hatim dan Baihaki dalam sunannya daripada Mujahid memberitahu bagaimana nabi telah menceritakan tentang seorang pemuda bani Israel telah membawa senjata berjihad di jalan Allah selama seribu tahun maka seluruh umat Islam yang mendengar perkara ini merasa begitu kagum lalu Allah menurunkan ayat ini yang menyatakan bagaimana umat ini akan dapat menandingi ganjaran yang diperolehi oleh pemuda tadi dengan mendirikan malam lailatul qadar.
3. Ibnu Abi Hatim daripada Ali bin Urwah telah memberitahu bahawa pada suatu hari nabi telah menyebut tentang 4 orang daripada bani Israel di mana mereka telah menyembah Allah selama 80 tahun tanpa membuat maksiat walau pun sekelip mata. Semua muslimin yang mendengar cerita ini merasa kagum lalu datanglah Jibril membawa datang ayat ini bagi memberi semangat kepada umat nabi Muhammad s.a.w agar menghidupkan malam al-Qadar supaya mereka akan memperolehi kelebihan melebihi amalan pemuda bani Israel tadi.
4. Malik bin Anas memberitahu bahawa Rasulullah s.a.w apabila melihat kepada umur manusia zaman sebelum ini, maka baginda umur umatnya terlalu singkat di mana baginda merasa bimbang kepada amalan-amalan umat ini yang pasti tidak akan dapat menyamai amalan umat terdahulu. Maka Allah mengurniakan kepada baginda dan umat akhir zaman dengan suatu malam yang lebih baik daripada seribu blan bagi umat lain.
SEBAB DISEMBUNYIKAN MALAM AL-QADAR
Menurut Imam al-Razi seorang penafsir terkenal telah menulis mengenai sebab Allah menyembunyikan malam al-qadar daripada pengetahuan kita iaitu sebagaimana berikut :
Pertama : Allah menyembunyikan malam al-qadar sebagaimana Dia menyembunyikan seluruh rahsia sesuatu yang lain seperti Dia menyembunyikan keredhaanNya dalam ketaatan seseorang hamba sehingga menimbulkan kegemaran dalam melakukan semua ketaatan kepada Allah. Allah juga menyembunyikan saat-saat diperkenankan doa agar setiap pemohon bersungguh-sungguh setiap kali berdoa. Begitulah juga Dia menyembunyikan malam al-qadar agar umat Islam dapat membesarkan kesemua malam bulan Ramadhan tanpa memilih malam tertentu sahaja.
Kedua : Jika diberitahu secara jelas tentang malam al-Qadar maka ditakuti manusia yang tahu tentang kedatangan malam tersebut tetapi dia tidak berusaha untuk merebutnya dengan amal ibadat atau pun dia melakukan maksiat. Ini akan menyebabkan dia terjerumus ke lembah kecelakaan dalam keadaan dia tahu dan ingatlah bahawa berbuat maksiat atau tidak bersungguh dalam melakukan ibadat dalam keadaan kita tahu ia merupakan malam yang mempunyai kelebihan yang besar adalah lebih berat dosanya daripada kita tidak mengetahuinya. Oleh itu dirahsiakan malam al-qadar.
Ketiga : Supaya seseorang mukallaf itu bersungguh-sungguh berusaha mencari malam al-qadar sehingga dia mampu memperbanyakkan ibadat lalu dia memperolehi pahala daripada kesungguhannya itu.
Keempat : Seseorang yang meyakini akan datangnya malam al-qadar maka dia akan bersungguh-sungguh mencarinya pada keseluruhan malam Ramadhan dengan harapan akan berkebetulan dengan malam al-qadar. Allah akan bermegah dengan usahanya ini dengan menyatakan kepada para malaikat bahawa inilah manusia yang pernah kamu katakan bahawa mereka akan melakukan kerosakan dan pertumpahan darah di bumi sedangkan apa yang kamu lihat ialah mereka merupakan makhluk yang kuat beribadat

Friday, 13 July 2012

✿...Kelebihan Bulan Ramadan...✿



Nabi bersabda, "Solat lima waktu, Jumaat ke Jumaat, Ramadhan ke Ramadhan, adalah penghapus dosa-dosa yang terjadi di antara waktu tersebut jika dijauhi dosa-dosa besar.” (HR Muslim no: 233)

Nabi saw. bersabda, "Sesiapa sempat bertemu bulan Ramadan dan tidak diampun dosanya, maka semakin jauhlah dia dengan Allah" (HR Ibn Hibban)

Nabi saw. bersabda, "Telah datang kepadamu Ramadan, bulan berkah, Allah mewajibkan kamu berpuasa, pada bulan ini pintu-pintu syurga dibuka dan pintu-pintu Neraka ditutup, syaitan diikat, dan di dalamnya terdapat malam yang lebih baik dari seribu bulan. (HR Imam Ahmad dan Imam Nasa’i)

Nabi saw. bersabda, "Apabila tiba bulan Ramadan maka dibuka pintu-pintu rahmat." (HR Muslim)

Nabi saw. bersabda, “Sesiapa yang berpuasa pada bulan Ramadan kerana iman dan ikhlas mengharapkan pahala dari Allah, maka dosanya yang lalu akan diampun oleh Allah.” (HR Bukhari)

Nabi saw. bersabda, "Apabila datang bulan Ramadan, kerjakanlah umrah kerana sesungguhnya umrah pada bulan Ramadan adalah menyamai haji." (HR Bukhari)

Firman Allah, "Sesungguhnya Kami telah menurunkan al-Quran ini pada malam al-Qadar. Apakah yang kebesaran yang terdapat pada malam al-Qadar? Malam al-Qadar lebih baik daripada seribu bulan. Pada Malam itu, para malaikat dan Jibril turun dengan izin Tuhan mereka kerana membawa segala perkara yang ditakdirkan berlaku pada
tahun berikutnya. Sejahteralah malam itu hingga terbit fajar." (al-Qadr:1-5)

Nabi saw. bersabda, "Sesiapa bersolat pada malam Ramadan dengan keimanan sebenar dan mengharapkan ganjaran daripada Allah, akan diampun dosa-dosanya yang lalu." (HR Muslim)...


## INSYAALLAH KEHADIRAN BULAN RAMADHAN 7 HARI LAGI...(^_^)

...Satu Cinta....

Ku memohon dalam sujudku pada-Mu
Ampunkanlah s'gala dosa dalam diri
Ku percaya Engkau bisa meneguhkan
Pendirianku....... Keimananku.......

Ku memohon dalam sujudku pada-Mu
Ampunkanlah s'gala dosa dalam diri
Ku percaya Engkau bisa meneguhkan
Pendirianku....... Keimananku.......

Engkau satu cinta
Yang s'lamanya aku cari
Tiada waktu ku tinggalkan
Demi cintaku kepada-Mu
Walau seribu rintangan
Kan menghadang salam diri
Ku teguhkan hati ini
Hanya pada-Mu
Ku pasrahkan.......

Oh Tuhan .... s'lamatkanlah hamba ini
Dari segala fatamorgana dunia
Oh Tuhan .... jauhkanlah hamba ini
Dari hidup yang sia-sia




love this song...

Sunday, 27 May 2012

:: Ku Ingin Kamu ::

Demi semua yang aku jalani bersamamu
Ku ingin kau jadi milikku
Ku ingin kau disampingku

Tanpa dirimu ku
Hanya manusia tanpa cinta
Dan hanya dirimu yang bisa
Membawa surga dalam hatiku

Ku ingin engkau menjadi milikku
Aku akan mencintaimu
Menjagamu selama hidupku
Dan aku kan berjanji
Hanya kaulah yang kusayangi
Ku akan setia disini
Menemani... 

Sentuhanmu
Bagaikan tangan sang dewi cinta
Yang berhiaskan bunga asmara
Dan membuatku tak kuasa
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/r/romance/ku_ingin_kamu.html ]
Ku ingin engkau menjadi milikku
Aku akan mencintaimu
Menjagamu selama hidupku
Dan aku kan berjanji
Hanya kaulah yang kusayangi
Ku akan setia disini
Menemani... 

Di setiap alir darahku
Tersimpan di hati kecilku
Bahwa dirimu terindah untukku

Ku ingin engkau menjadi milikku
Aku akan mencintaimu
Menjagamu selama hidupku
Dan aku kan berjanji
Hanya kaulah yang kusayangi
Ku akan setia disini
Menemani... 

Selama ku masih bisa bertahan
Selama ku masih bisa bernafas
Selama Tuhan masih mengizinkan
Ku ingin selalu menjagamu[ulang 4x]

Selama ku masih bisa bertahan
Selama ku masih bisa bernafas


Tuesday, 10 April 2012

✿...Bacalah...✿

SURAH Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ


اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ
“Bacalah dengan nama tuhanmu yang menjadikan
خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ
Yang menjadikan manusia dari segumpal darah
اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ
Bacalah! Demi Tuhanmu Yang Maha Mulia“
(Al-'Alaq : 1-3)

✿...Sesaat Kau Datang...✿

Sesaat kau datang
Sesaat kau hilang 
Kemunculan dirimu
Penuh misteri

Kau mendekat
Kau menjauh
Kau tinggalkan diriku
Sesudahnya kau membuang
Mencampakkan aku

It’s not that i dont love you
I just don’t want to hurt you
I can’t let go of all the good times we share together

I hate to be cold but i got to let you go

Sungguh kejamnya dirimu
Mengkhianati cinta yang ku semat dijiwa
Kau hancurkan segala harapan
Kau remukkan cinta yang telah kita bina
Ha…

Jika sudah kau mencintai dia
Putuskan aku dengan baik caranya
Walaupun sakit hati ku rasa
Sesungguhnya aku tak rela
Kerna hatiku masih mencintai
Dirimu dengan sepenuh hati
Tapi ku ikhlas melepaskanmu
Karena aku manusia biasa

Nothings easy girl
Nothings easy girl
Ain’t nothings easy I hope you understand me girl
Nothings easy girl
Ain’t nothing in this world
Could ever compare to what we had
What’s gone

Sungguh kejamnya dirimu
Mengkhianati cinta yang ku semat dijiwa
Kau hancurkan segala harapan
Kau remukkan cinta yang telah kita bina
Ha…

Jika sudah kau mencintai dia
Putuskan aku dengan baik caranya
Walaupun sakit hati ku rasa
Sesungguhnya aku tak rela

Jika sudah kau mencintai dia
Putuskan aku dengan baik caranya
Walaupun sakit hati ku rasa
Sesungguhnya aku tak rela

Jika sudah kau mencintai dia
Putuskan aku dengan baik caranya
Walaupun sakit hati ku rasa
Sesungguhnya aku tak rela

Jika sudah kau mencintai dia
Putuskan aku dengan baik caranya
Walaupun sakit hati ku rasa
Sesungguhnya aku tak rela

Kerna hatiku masih mencintai
Dirimu dengan sepenuh hati
Tapiku ikhlas melepaskanmu
Karena aku manusia biasa

Tiada salahku kepada dirimu
Kau buatku sengsara
Kau buat kecewa
Ku harap ada karma yang datang
Kepadamu

Erti sebuah cinta sejati

 
Cinta adalah urusan hati bukan akal, sebab itu perkara yang dilakukan oleh yang bercinta tidak mampu dikawal oleh akal apakan lagi menerimanya. Hati membutakan dan mentulikan akal. Sebab itu kita sering mendengar orang berkata ‘cinta itu buta.’ 

   Kata-kata ini ada kebenarannya kerana apabila kita mengatakan ia adalah urusan hati, bererti ia tidak melihat tetapi merasa. Melihat itu urusan indera luaran, dengan mata, mata akan memindahkan kepada akal untuk menghukum. Mata tidak memiliki apa jua kekuatan selain dari melihat. Tugasan menilai adalah akal. Di sini akal menghukum bahawa cinta itu buta kerana melakukan perkara yang tidak dipersetujui oleh akal. Akal adakalanya mengatakan bahawa pekerjaan orang yang bercinta itu bodoh dan sia-sia tetapi hati mensucikannya. Akal menilai kerja yang dilakukan disebabkan cinta adalah sesuatu yang menyusahkan tetapi bagi pencinta ia amat menyenangkan. Si pencinta akan menjadi Majnun yang fana dengan cintanya, meninggalkan dirinya, egonya dan akalnya demi menikmati keindahan cinta ciptaannya.



“Cinta adalah hikayat tanpa penghujung, sakit tanpa ubat, akal kebingungan untuk memahaminya, jiwa tidak terdaya untuk menanggungnya, pencinta menjadi korbannya, yang mengaburi pandangan, pandangan bagi yang kabur.”
Rasael Khawaje Abdullah Ansari

“Dalam menghuraikan cinta, akal terbaring tak berdaya.”
Rumi

Saturday, 24 March 2012

....Patah Seribu....

Walau kau tiada di sini
Ku tetap ingat semua pesanmu
Ku hidup seolah-olah kau masih ada
Bisikan kata kepadaku

Bilakah kau akan utuskan surat buatku
Aku terus menunggu tibanya kata cintamu

oh.. patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi

Biar pergimu tanpa relamu
Namun hatiku tetap rasa
Kejamnya kau meninggalkanku dengan nota-nota
Cinta buat kita berdua bila kan ku bisa menerima ketiadaanmu
Kan ku bakar semua hapuskan semua kenangan

Patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi

Sayangku mohon padamu
Segera tinggalkanku
Pergilah kau ke tempat yang kau tuju
Pasti ada hikmah buatmu dan juga buat diriku

Pergilah…

Tuesday, 28 February 2012

✿...Ada Cinta di sebalik Bismillah...✿

KALIMAH ‘BISMILLAH’
Diri pernah ditanya, bagaimana cara menterjemahkan rasa kasih dan sayang pada ALLAH..?
...Tabii bagi orang yang bercinta sentiasa mengingati dan menyebut2 kekasih hatinya. Apa sahaja perbuatan yang dilakukan,tercetus dalam hatinya ingatan pada kekasih hatinya.. Jika makan, tercetus dalam hatinya;makan apa si dia hari ini.. Sentiasa terbawa2 ingatan pada kekasih hatinya di mana sahaja dia berada.
Katakanlah: "…Jika kamu (benar-benar) mencintai ALLAH, ikutilah aku..” (Al Imran; 31)
…Kecintaan Rasulullah saw pada ALLAH diterjemah dengan menyertakan ALLAH pada setiap tindakan yang baginda lakukan. Dikatakan bahawa tidak pernah Rasulullah saw memulakan sesuatu pekerjaan dan perbuatan melainkan dimulainya dengan kalimah bismillah.. Itulah salah satu cara baginda menterjemahkan kecintaan baginda pada ALLAH… Ingatan pada ALLAH disertakan pada setiap perkara yang dilakukan oleh baginda. Bahkan diletakkan paling awal dan di hadapan.. ‘dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani..’ Bukankah itu tanda kecintaan yang paling besar? ..Sentiasa mengutamakan yang paling Utama dalam setiap tindakan.. Bahagianya hati jika kita diperlakukan begitu. Bahkan ALLAH bertambah-tambah lagi. Kerana ALLAH itu bersifat As-Syukur- Maha Mensyukuri…Syukur ALLAH berbeza dengan syukur makhluk. Lebih besar lagi syukur ALLAH kerana syukur ALLAH bersama dengan rahmat dan belas kasih pada hamba-Nya. Ingatan yang sedikit hamba-Nya sertakan pada-Nya di balas dengan ingatan yang lebih besar.. Bahkan diganda dan dibangga-banggakan lagi ingatan hamba-Nya itu di hadapan para malaikat. Subhanallah.. Itulah ALLAH…
Kalimah bismillah,bukan semata2 nama ALLAH..Namun berserta dengan sifat ALLAH yang sentiasa menyayangi dan mengasihani. Simpati,belas kasih dan rahmat ALLAH akan jatuh pada hambanya setiap kali hambanya menyebut dan mengingatiNya.. Janji ALLAH, bila kita merasa sayang pada ALLAH, bererti ALLAH juga sedang sayang pada kita.. Jika kita merasa cinta pada ALLAH, bermakna cinta ALLAH juga ada pada kita. Jika kita ingat ALLAH, ALLAH juga akan mengingati kita.. jika kita merasa rindu pada ALLAH, ALLAH bertambah-tambah lagi rindu pada kita.. Kita bertawassul dengan keberkatan bismillah untuk mendapat redha,rahmat dan cintaNya..
Jika sebelum ini kita sentiasa membaca bismillah, sama2 kita tingkatkan lagi bacaan bismillah kita dengan ingatan bahasa sayangnya kita pada ALLAH dan sayangnya ALLAH pada kita kerana ALLAH memberi izin,hidayah dan taufiq untuk kita menyebut nama-Nya.. Sayangnya ALLAH pada kita!^_^ Andai belum menjadi kelaziman kita membaca bismillah pada permulan kerja dan tindakan kita, sama2 kita mulakan hari ini membaca bismillah pada setiap pekerjaan kita. Ambil barang, bismillah.. meletakkan barang, bismillah.. Apa sahaja permulaan; dengan kalimah bismillah..
Moga ALLAH berkati kita dengan lafaz bismillah yang kita mulakan.. InyaALLAH sebagai rujukan tambahan, ana kongsikan juga hikmah bacaan bismillah pada semua. Moga bertambah lagi rasa syukur dan gembira kita untuk istiqamah dengan amalan ini. InsyaALLAH..
HIKMAH BISMILLAH…
BISMILLAH adalah sebutan/nama singkat dari lafaz 'BISMILLAHIR ROHMAANIR ROHIIM' yang bermaksud 'Dengan nama ALLAH Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani..'
KELEBIHAN-KELEBIHAN BISMILLAH
1. Yang pertama ditulis Qalam adalah BISMILLAH.. Maka apabila kamu menulis sesuatu, maka tulislah BISMILLAH pada awalnya kerana BISMILLAH tertulis pada setiap wahyu yang Allah turunkan kepada Jibrail.
2. 'BISMILLAH untukmu dan umahmu, suruhlah mereka apabila memohon sesuatu dengan BISMILLAH. Aku tidak akan meninggalkannya sekejap mata pun sejak BISMILLAH diturunkan kepada Adam. ' (Hadith Qudsi)
3. Tatkala BISMILLAH diturunkan ke dunia, maka semua awan berlari ke arah barat, angin terdiam, air laut bergelora, mendengarkan seluruh binatang dan terlempar semua syaitan.
4. Demi Allah dan keagunganNya, tidaklah BISMILLAH itu dibacakan pada orang sakit melainkan menjadi ubat untuknya dan tidaklah BISMILLAH dibacakan di atas sesuatu melainkan Allah beri berkat ke atasnya.
5. Barangsiapa yang ingin hidup bahagia dan mati syahid, maka bacalah BISMILLAH setiap kali memulakan sesuatu perkara yang baik.
6. Jumlah huruf dalam BSMILLAH ada 19 huruf dan malaikat penjaga neraka ada 19 ( Al-Muddatsir: 30). Ibnu Mas ' ud berkata: ' Sesiapa yang ingin Allah selamatkan dari 19 malaikat neraka maka bacalah BISMILLAH 19 kali setiap hari.
7. Tiap huruf BISMILLAH ada JUNNAH (penjaga/khadam) hingga tiap huruf berkata, ' Siapa yang membaca BISMILLAH maka kamilah kekuatannya dan kamilah kehebatannya. '
8. Barangsiapa yang memuliakan tulisan BISMILLAH nescaya Allah akan mengangkat namanya di syurga yang sangat tinggi dan diampunkan segala dosa kedua orang tuanya.
9. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH maka akan bertasbihlah segala gunung kepadanya.
10. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 21 kali ketika hendak tidur, maka akan terpelihara dari gangguan syaitan, kecurian dan kebakaran, maut mendadak dan bala.
11. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 50 kali di hadapan orang yang zalim, hinalah dan masuk ketakutan dalam hati si zalim serta naiklah keberanian dan kehebatan kepada si pembaca.
... Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan? (Ar Rahman)

Kami mohon hidayah dan taufiq dariMU ya ALLAH..Rezekikanlah hati kami dengan kecintaan padaMU dengan berkat bismillah..
Allahumma amiin..

Thursday, 2 February 2012

Pergi mu brbudi...Hdir mu brbkti...Jaya mu dhargai...(^_^)

Salam...

Ha,msti plik kn ttba je nk updte blog ngn sttus cmni "Pergi mu brbudi...Hdir mu brbkti...Jaya mu dhargai..." Wah da mcm org brpuisi la plak,dcuri oleh ptikan A Samat Said.hehe..Sbnr nyer ayat2 nie nk tju kn tuk adik ku yg trcnta..Wlaupun kte org sllu gduh tp hti nie ttap syg kn die..Syukur Alhamdulillah mmpunyai adik mcm nie,kbnggaan fmly..Bru2 nie rslt PMR kluar,TAHNIAH buat adik krna dpat  kptsan yg cmrlng dlm exam trsbut..Alhamdulillah kptsan msuk ke SPB (Sek berasrama penuh) kluar n nma nyer trplih tuk kli ke2 msuk ke SBP..Bru 2 hri lpas slmat hntar die msuk ke Sek Men Sains Muar..Hrap2 kli nie adik dpt brdkri,xmau jd mcm ting1 dlu agi eh..don't cry ok..>.<
.
.
.
...Mse ambil angrah pljar cmrlang kt SMKK brsma mak n abah...
.
.
.


...brsma ibu trcnta...
.
.
.

Huh,sunyi rmah ble die xde..Just tggal mak ayah n ak je..Pg2 lg lpas sbuh adik da call,perh syu hti ak dgr die ckp ngn mak..Ble ptg hbis je sek call lg..Hm,mklum la ank bngsu xpnh lg bpsah ngn mak..Hish,hti yg kring nie pun tsntuh jgk ble tgk die brair mta msa anta ari2..Usah kn die,ak n mak ak skli brair mta tngok die cmtu..Xpela adik,nie sume dmi msa dpan kmu..Msa nie la nk kne bljr brdkri,nti lg ssah nk suai kn dri bla lpas SPM thu dpt lg jauh..Ala,muar xla jauh mne,xjauh pun 2 jam jgk la dr rmah.hehe..
.
.
.


...khusyuk dgr tklimat smsa pndfrtan...

.
.
.



...mka sdih trpksa snyum...
.
.
.


Ape2 pun,adik kne kuat kn smgt ea..Bkti kn kmu bleh..Insyallah kmi sntiasa doa kn kjyaan adik..Kjyaan mu membngga kn kmi skluarga..Cpai kn cita2 mu utk mnjdi seorg doktor..TAHNIAH utk adik,smga mjd seorg yg brjya d msa hdpanmu..Miss u...


"Pergi mu brbudi...
Hadir mu brbkti...
Jaya mu dhargai....."



Tuesday, 17 January 2012

pejam celik, abis da....

Salam..



hmm,lme da xupdte blog kn..xthu nk cter ape sbnr nyer.hehe..Tp skrg mse bllu ngn pntas kn,skjp je..pjam clik da abis rpe nyer stu sem duk d tmpat org..Alhamdulillah akhir nya dpt jgk plng ke smnjung stlah 4 bln d tmpat org..T_T mcm2 jgk la phit mnis dlam 4 blan 2,tp Alhamdulillah Allah prtmu kn sy dgn kwan2 yg bleh trma ssh sng bsma..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


p/s : xthu ape mtif..~